• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63473
+
-

۲۳ کاروان زیارتی از فارس راهی حج می‌شود

مدیر کل حج و زیارت استان فارس اعلام کرد: در سال جاری، ۲۳ کاروان در قالب 3۳۱۵ نفر همراه با عوامل و روحانی کاروان از اول تا ۶ مرداد طی ۱۵ پرواز برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، «علی‌رضا زینلی» عنوان کرد: همه کاروان‌هایی که از فارس به مکه اعزام می‌شوند مدینه بعد هستند؛ یعنی ابتدا به زیارت مکه منوره نائل می‌شود و برگشتشان از فرودگاه مدینه به سمت شیراز است.
وی با بیان این‌که یک کاروان از استان یزد و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد میهمان استان فارس هستند گفت: مدت اقامت در مدینه ۴ تا ۵ روز خواهد بود و زمان بازگشت نیز سوم تا هفتم شهریور به مقصد فرودگاه شهید دستغیب شیراز 
است. 

مدیر کل حج و زیارت فارس تعداد مشتاقان زیارت خانه خدا از شیراز را ۱۷۰۰ تن برشمرد و خاطرنشان کرد: سهمیه فارس برای حج در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است.
مسئول منطقه ۲ مدینه منوره با اشاره به برگزاری همایش آموزش مشتاقان زیارت خانه خدا در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، افزود: شرکت‌کنندگان این همایش با اعمال زیارت خانه خدا آشنا شده‌اند و آموزش‌های مناسب را فراگرفته‌اند؛ افزون بر این، کاروان‌هایی که مشتاقان زیارت را به خانه خدا اعزام می‌کنند ۱۲ جلسه آموزشی برای آنان در نظر گرفته‌اند. 

زینلی تاکید کرد: ضروری است مشتاقان زیارت خانه خدا به کلاس‌های آموزشی مناسک حج اهمیت دهند تا حجی توام با امنیت و آرامش و عزت داشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید